Skrecone przeguby

Gorzej z zapłatą za przegub. Przed zakupem nowych przegubów warto wymontować z samochodu uszkodzony element i dokonać jego dokładnych pomiarów m. Im z kolei nie służy eksploatacja w trudnych warunkach poza asfaltem.

Przeguby — newralgiczny element półosi napędowych 25 Lut Chociaż półosie napędowe są stosunkowo trwałymi elementami, z różnych przyczyn mogą ulec awarii.

Skrecone przeguby

Dotyczy to szczególnie wchodzących w skład półosi przegubów wewnętrznych i zewnętrznych, które nie zawsze ze względów konstrukcyjnych można wymieniać osobno. Każda półoś jest zbudowana ze sztywnego wałka zakończonego z dwóch stron przegubami.

Skrecone przeguby

Najbardziej obciążone, a przez to i narażone na zużycie oraz uszkodzenia, są przeguby znajdujące się przy przednich kołach tzw. Skrecone przeguby znaczy to jednak, że pozostałe przeguby znajdujące się od strony skrzyni biegów czy umieszczone na końcach półosi łączących tylne koła z mechanizmem różnicowym Skrecone przeguby ulegają awarii. Dlatego w przypadku podejrzenia o niewłaściwą pracę dowolnej półosi, należy zwrócić uwagę na stan obu jej przegubów.

Skrecone przeguby

Objawami uszkodzenia przegubu w dominujących na naszych drogach autach o przednim napędzie jest metaliczny stukot lub zgrzyt przy skręconych kołach przegub zewnętrzny oraz drgania, przenoszone na pojazd, które mogą zmniejszyć się po włączeniu biegu jałowego przegub wewnętrzny. Wyróżnić można dwa zasadnicze błędy, które przyczyniają się do przyspieszonego zużycia przegubów.

Czym są przeguby półosi i jakie są objawy ich uszkodzenia? Półosie napędowe w samochodzie biorą udział w procesie przekazywania momentu obrotowego ze skrzyni biegów na koła.

Drugi błąd, czy też raczej zaniedbanie, jest domeną mechaników. Podobnie jak w przypadku oględzin zawieszenia i układu hamulcowego, obowiązkowym punktem każdego przeglądu okresowego powinna być kontrola stanu osłon przegubów — tłumaczy Tomasz Ochman z firmy SKF. Skrecone przeguby, czy choćby nawet zsunięta gumowa osłona naraża przegub Skrecone przeguby działanie wody i brudu, a zimą także soli, którą Skrecone przeguby są drogi.

I nic tu nie zmienia smar, który pokrywa metalowe wnętrzności przegubu.

Skrecone przeguby

Z piaskiem tworzy on bowiem doskonałą pastę ścierną, woda zaś powoduje, że traci swe właściwości smarne. Wymieniając osłonę należy pamiętać o końcowym usztywnieniu jej za pomocą metalowej opaski zaciskowej oraz zastosowaniu specjalnego smaru do przegubów, który przez renomowanych producentów takich jak SKF, dołączany jest do każdego opakowania z nową osłoną.

W większości przypadków możliwa jest wymiana jednego tylko przegubu. Bywa jednak, że ze względów konstrukcyjnych nie wchodzi to w grę, a wtedy konieczny jest zakup całej półosi napędowej.

Wymiana całej jest również niezbędna, gdy dojdzie do jej skrzywienia wygięciaco może się zdarzyć podczas wypadku. Udostępnij artykuł.

Samochodowe przeguby napędowe - jak jeździć, by ich nie uszkodzić Data publikacji: Autor: Piotr Walczak Naprawy przegubów napędowych są zazwyczaj kosztowne. Aby ich uniknąć, trzeba sprawdzać stan osłon przegubów i nie jeździć agresywnie. Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje przegubów napędowych: zewnętrzne i wewnętrzne. Te pierwsze znajdują się przy skrzyni biegów, drugie zaś - przy kołach.